Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS
  • Страница 1 из 1
  • 1
Вопросы по игре rFactor
ДядяСережаДата: Воскресенье, 28.08.2011, 09:19 | Сообщение # 1
Модератор
Сообщений: 5503
Награды: 6
Репутация: 2233

Предлагаю в этой теме обсуждать технические вопросы по игре rFactor.
 
ДядяСережаДата: Вторник, 29.03.2016, 08:00 | Сообщение # 2
Модератор
Сообщений: 5503
Награды: 6
Репутация: 2233

Как уменьшить тряску на трассах.

rFactor\GameData\Locations\F1_1998\03_Argentina

открываешь файл Argentina98.gdb

находишь там эти строчки!:

AIDryGrip = 1.08
AIWetGrip = 0.78
FrontTireHeatMult = 1.00
RearTireHeatMult = 0.80
RoadBumpAmp=0.015
RoadBumpLen=10.0


и меняешь строку RoadBumpLen=10.0 на RoadBumpLen=0.2
короче вместо 10! ставим 0.2! я проехался, замечательно, кое где кочки остались, в основном в поворотах. но прям не напрягает)

в общем в итоге выглядит так:

AIDryGrip = 1.08
AIWetGrip = 0.78
FrontTireHeatMult = 1.00
RearTireHeatMult = 0.80
RoadBumpAmp=0.015
RoadBumpLen=0.2


только одну строчку меняем) и усе) считаю что нужно изменить и выложить патч, пусть все качают

я не знаю я еду с видом ТВ кокпит и тряска нереальная просто на главной прямой
 
ДядяСережаДата: Суббота, 11.03.2017, 18:05 | Сообщение # 3
Модератор
Сообщений: 5503
Награды: 6
Репутация: 2233

1) Заходим в Multiplayer.ini (через блокнот можно открыть)(D:/Games/rFactor/UserData/KOCTPOMA(ваше имя)) и там находим в [MULTIPLAYER]->[ Multiplayer General Options ]
строчку Auto Join Chat Server="0" (если стоит не 0, то меняем на 0) и тогда Лобби чат будет выключен при заходе в игру.

Выключать обязательно, дабы у тех у кого нет лицензий не имели возможности нормально гонять онлайн. Потому что даже одного достаточно, чтобы у сервера на Upload подскочил на 20% и тогда у кого то могут начаться проблемы, называемыми лагами. Порой даже мощный серв затухнет, не говоря у кого не больше 3-5 мег.

Если не получаеться тогда вам надо каждый раз при заходе в игру нажимаете Connect/Joint и нажимаете на Lobby Chat и на Disconnect!!!

2) Также каждый пилот должен поставить себе в игре заходите в Connect/Settings И поставить Connect Type - Cable/DSL 128k UP также поставить Upload 128 kbps и Download 128 kbps.
 
ДядяСережаДата: Воскресенье, 12.11.2017, 15:55 | Сообщение # 4
Модератор
Сообщений: 5503
Награды: 6
Репутация: 2233

Виртуальные зеркала при виде из кокпита:
UserData/Ваш профиль/Ваш профиль.plr (открываем блокнотом) ищем строку Virtual Rearview In Cockpit="0" меняем 0 на 1.

ParcFerme = 1 // Закрытый парк (0 - нет, 1 - есть, 2 - убирается при смене погоды)
ParcFermeFuel = 1.0 // 0.0 - бак всегда доступен, 0.5 - бак блокируется на середине квалы, 1.0 - топливо с квалы будет на старте гонки
ParcFermeTires = 20 // Сколько быстрейших в квалификации Гонщиков не могут менять покрышки в закрытом парке
ParcFermeSetup = 1 // Запрет на изменение настроек в закрытом парке
FreeSettings = 8 // Разрешается изменять угол поворота колес, топливо, пит-стопы, покрышки, баланс тормозов и передние антикрыло
FormationSpeedKPH = 200 // Ограничение скорости на прогревочном круге
SafetyCarSpeedKPH = 200 // Скорость машины безопасности (МБ)
SafetyCarRoadMult = 6.50 // Чувствительность МБ к авариям (больше, если значение приближается к 0; меньше, если значение больше)
SpinRoadSeverity = 0.00 // Чувствительность МБ к >90-градусным разворотам (меньше, если значение приближается к 0; больше, если значение больше)
MinimumYellowLaps = 2 // Наименьшее количество кругов МБ на трассе
RandomYellowLaps = 2 // Количество кругом МБ, если при выпуске не указано количество кругов
ClosePits = 0 // Пит-лейн закрыт в течение первой части выезда МБ
AdditivePenalties = 0 // Можно ли отбыть несколько наказаний подряд в течение одного раза
LapsToServePenalty = 3 // Круги, в течение которых Гонщик должен отбыть наказание, чтобы не быть дисквалифицированным
BlueFlags = 4 // Наказывать, если машины находятся в 0,7 с в течение долгого времени
PassingBeforeLineRoad = 0 // Обгоны до начала круга на рестарте запрещены
PitSpeedingAllowance = 0 // Небольшие превышения запрещены
PrivateQualifying = 0 // Все Гонщики вместе на трассе или каждый не видит остальных
FreezeOrder = 1 // Отмечает порядок Гонщиков немедленно при выезде МБ
FinishUnderCaution = 1 // Гонка заканчивается, даже если МБ на трассе
TimedRaceNonLeaderLaps = 0 // Сколько кругов можно проехать, если лидер сошел, а гонка уже кончилась

// Safety car threshold multipliers, in other words an adjustment for the sensitivity of the game to calling
// full-course cautions. These can be different for road vs. oval courses. Lower numbers result in more
// full-course cautions; default=1.0, possible values are 0.01 (very sensitive) and up. Values more than
// 5.0 will probably result in no full-course cautions being called by the game (note that there are now
// multiplayer admin commands to call cautions).
SafetyCarRoadMult=0.67
SafetyCarOvalMult=0.33

// Whether full-course cautions may be called for a spin more than 90 degrees where the driver keeps going.
// These can be different for road vs. oval courses. Higher values will result in more full-course cautions
// due to these temporary spins; default=0.0, possible values are 0.0-2.0.
SpinRoadSeverity=0.00
SpinOvalSeverity=0.01

// Just a general tolerance for very momentary speeding (this value has no particular units); default=4.0,
// possible values are 0.0 (not recommended) and up.
PitSpeedingAllowance = 0.1

// Whether leading car one lap down can re-gain his lap during a full-course caution. This value can not
// only be overridden per-season or per-track, but also in the player file; default=0,
// possible values are 0=off, 1=used at ovals only, 2=used at road courses only, 3=used everywhere.
LuckyDog = 0

// How many laps must be left for lucky dog to take effect; default = 10, possible values are 0 (meaning it
// is always applicable) and up.
LuckyDogLapsLeft = 10

// Minimum laps during a full-course yellow; default = 2, possible values are 1 (?) and up ... remember that it
// might be useful to override this one in some track GDBs.
MinimumYellowLaps = 1

// Additional random yellow laps; default = 1, possible values are 0 and up.
RandomYellowLaps = 4

// Whether pits are closed during the first part of the full-course yellow; default=0, possible values 0 or 1.
ClosePits = 0

// How many laps the pits remain closed during the first part of the full-course yellow; default=1, possible
// values are 1 and up (probably needs to be less than MinimumYellowLaps, though) ... again, it might be useful
// to override this one in some track GDBs.
PitsClosedLaps = 0

// This is the threshold for the number of yellow flag laps to determine whether the lead-lappers get to
// pit before everyone else. Only valid if ClosePits is enabled; default=2, possible values are 0 (never
// let leaders pit first) and up.
LeadYellowLaps = 3

// Penalty given for getting served on a closed pitlane (meaning that the vehicle entered AFTER the pit was
// closed); default=2, possible values are 0=stop/go 1=drivethru 2=longest line.
ClosedPitPenalty = 1

// Whether local yellows are shown, which can be different for road vs. oval courses; default=1, possible values 0 or 1.
LocalYellowsRoad = 1
LocalYellowsOval = 1

// Private qualifying, which means that everyone is qualifying simultaneously but alone on track. You can
// actually still view other cars, but you can only see one participant at a time. This value can be overridden
// with a player file entry; default=0, possible values 0 or 1.
PrivateQualifying = 0

// Whether penalties add to each other, essentially meaning they can all be served at once; default=0, possible
// values 0 or 1.
AdditivePenalties = 0

// Number of laps to serve the penalty before being disqualified; default=3, possible values 1 and up.
LapsToServePenalty = 5

// Whether passing is allowed on starts and restarts before the start/finish line; default=0, possible values
// are 1=passing on right is legal, 2=passing on left is legal, and 3=passing anywhere is legal.
PassingBeforeLineOval=0
PassingBeforeLineRoad=0

// Whether order of vehicles is frozen when the full-course yellow is first shown. If necessary, server will
// correct the order as people cross the start/finish line; default=0, possible values 0 or 1.
FreezeOrder = 1

// Behavior if full-course yellow is active at the end of a race; default=0, possible values are
// 0=race finishes normally, 1=finish will be delayed one time only and will allow one lap after the green flag,
// 2=finish will be delayed one time only and will allow two laps after the green flag, 3=finish can be delayed
// multiple times, with only one lap allowed after the green flag (not sure this option works as expected),
// 4=finish can be delayed multiple times, with two laps needed after the green flag. Note that a full-course
// yellow called on the very last lap will NOT currently delay the finish. Also note that this feature does
// not work for timed races.
FinishUnderCaution = 0

// Whether caution laps are counted towards the total number of laps; default=0, possible values 0 or 1.
CountCautionLaps = 1

// Whether restarts are double-file and how many laps left are required to do so; default=0, possible values
// are 0=off, 1+=laps left required to convert to double file.
DoubleFileRestarts=0

// Control over what changes can be made between qualifying and race. This value can be overridden through
// the player file; default=0, possible values are 0=no restrictions, 1=restrictions apply, 2=restrictions
// apply as long as it doesn't rain in qualifying or afterwards (and no that doesn't mean rain is implemented
// yet, sorry).
ParcFerme = 0

// Whether fuel level remains the same (only if parc ferme is applicable). In general, this value specifies
// what fraction of the qualifying session is reached before fuel usage becomes "free"; default=0.0, possible
// values are 0.0-1.0, where 0.0 indicates fuel level is always free, 0.5 would mean fuel level at the halfway
// point of qualifying will be used to start the race, and 1.0 means fuel level at the end of qualifying will
// be used to start the race (and no refueling allowed during qualifying).
ParcFermeFuel = 0.0

// How many of the top qualifiers have to keep their used tires on for the race (only if parc ferme is applicable);
// default=0, possible values are 0 and up (300 recommended if everybody has to keep their used tires).
ParcFermeTires = 10

// Whether setup used during qualifying must be used during the race (only if parc ferme is applicable), except
// for the RFM/season/GDB or PLR file "FreeSettings"; default=1, possible values 0 or 1.
ParcFermeSetup = 1

// Settings that are free to be changed regardless of fixed or parc ferme setup. This can be overridden by the
// player file. You must add the values of each setting that drivers are free to change:
// 1 = steering lock
// 2 = brake pressure
// 4 = starting fuel
// 8 = fuel strategy
// 16 = tire compound
// 32 = brake bias
// 64 = front wing
// 128 = engine settings (rev limit, boost, and engine braking)
// For example, the default free settings are: steering lock (1) + brake pressure (2) + fuel strategy (8) = 11.
// Possible values are -1 (use default value) up to 255 (which equals 1+2+4+8+16+32+64+128).
FreeSettings = 0

// How blue flags are used. This value can be overridden through the player file; default=3, possible values
// are: 0=no blue flags, 1=show but never penalize for not moving over, 2=show and penalize if necessary for
// vehicles withing 0.3 seconds, 3=0.5 seconds, 4=0.7 seconds, 5=0.9 seconds, 6=1.1 seconds.
BlueFlags = 4

// Method to end timed races. Previous releases of rFactor (versions 1.070 and before) gave the checkered flag to
// any vehicle that crossed the start/finish line after time ran out. The new default behavior is to wait until
// the leader crosses the start/finish line before waving the checkered flag. However, in the case that the
// leader has crashed out but is multiple laps ahead of the second-place vehicle, there needs to be a fail-safe
// case. This value defines how many laps non-leaders can complete after time runs out before being given the
// checkered flag; default=2 (which means that, in most normal circumstances, the checkered flag will be given
// when the leader crosses the s/f line), possible values are 1 (which would be the original rFactor behavior) or
// any positive integer.
TimedRaceNonLeaderLaps = 2
}
 
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

17:43
ОбновитьСмайлы
МИНИ-ЧАТ