| ДядяСережа | Дата: Воскресенье, 28.08.2011, 09:19 | Сообщение # 1 |
Модератор
Сообщений: 5503
| Предлагаю в этой теме обсуждать технические вопросы по игре rFactor.
|
| |
| |
| ДядяСережа | Дата: Вторник, 29.03.2016, 08:00 | Сообщение # 2 |
Модератор
Сообщений: 5503
| Как уменьшить тряску на трассах.
rFactor\GameData\Locations\F1_1998\03_Argentina
открываешь файл Argentina98.gdb
находишь там эти строчки!:
AIDryGrip = 1.08 AIWetGrip = 0.78 FrontTireHeatMult = 1.00 RearTireHeatMult = 0.80 RoadBumpAmp=0.015 RoadBumpLen=10.0
и меняешь строку RoadBumpLen=10.0 на RoadBumpLen=0.2 короче вместо 10! ставим 0.2! я проехался, замечательно, кое где кочки остались, в основном в поворотах. но прям не напрягает)
в общем в итоге выглядит так:
AIDryGrip = 1.08 AIWetGrip = 0.78 FrontTireHeatMult = 1.00 RearTireHeatMult = 0.80 RoadBumpAmp=0.015 RoadBumpLen=0.2
только одну строчку меняем) и усе) считаю что нужно изменить и выложить патч, пусть все качают
я не знаю я еду с видом ТВ кокпит и тряска нереальная просто на главной прямой
|
| |
| |
| ДядяСережа | Дата: Суббота, 11.03.2017, 18:05 | Сообщение # 3 |
Модератор
Сообщений: 5503
| 1) Заходим в Multiplayer.ini (через блокнот можно открыть)(D:/Games/rFactor/UserData/KOCTPOMA(ваше имя)) и там находим в [MULTIPLAYER]->[ Multiplayer General Options ] строчку Auto Join Chat Server="0" (если стоит не 0, то меняем на 0) и тогда Лобби чат будет выключен при заходе в игру.
Выключать обязательно, дабы у тех у кого нет лицензий не имели возможности нормально гонять онлайн. Потому что даже одного достаточно, чтобы у сервера на Upload подскочил на 20% и тогда у кого то могут начаться проблемы, называемыми лагами. Порой даже мощный серв затухнет, не говоря у кого не больше 3-5 мег.
Если не получаеться тогда вам надо каждый раз при заходе в игру нажимаете Connect/Joint и нажимаете на Lobby Chat и на Disconnect!!!
2) Также каждый пилот должен поставить себе в игре заходите в Connect/Settings И поставить Connect Type - Cable/DSL 128k UP также поставить Upload 128 kbps и Download 128 kbps.
|
| |
| |
| ДядяСережа | Дата: Воскресенье, 12.11.2017, 15:55 | Сообщение # 4 |
Модератор
Сообщений: 5503
| Виртуальные зеркала при виде из кокпита: UserData/Ваш профиль/Ваш профиль.plr (открываем блокнотом) ищем строку Virtual Rearview In Cockpit="0" меняем 0 на 1.
ParcFerme = 1 // Закрытый парк (0 - нет, 1 - есть, 2 - убирается при смене погоды) ParcFermeFuel = 1.0 // 0.0 - бак всегда доступен, 0.5 - бак блокируется на середине квалы, 1.0 - топливо с квалы будет на старте гонки ParcFermeTires = 20 // Сколько быстрейших в квалификации Гонщиков не могут менять покрышки в закрытом парке ParcFermeSetup = 1 // Запрет на изменение настроек в закрытом парке FreeSettings = 8 // Разрешается изменять угол поворота колес, топливо, пит-стопы, покрышки, баланс тормозов и передние антикрыло FormationSpeedKPH = 200 // Ограничение скорости на прогревочном круге SafetyCarSpeedKPH = 200 // Скорость машины безопасности (МБ) SafetyCarRoadMult = 6.50 // Чувствительность МБ к авариям (больше, если значение приближается к 0; меньше, если значение больше) SpinRoadSeverity = 0.00 // Чувствительность МБ к >90-градусным разворотам (меньше, если значение приближается к 0; больше, если значение больше) MinimumYellowLaps = 2 // Наименьшее количество кругов МБ на трассе RandomYellowLaps = 2 // Количество кругом МБ, если при выпуске не указано количество кругов ClosePits = 0 // Пит-лейн закрыт в течение первой части выезда МБ AdditivePenalties = 0 // Можно ли отбыть несколько наказаний подряд в течение одного раза LapsToServePenalty = 3 // Круги, в течение которых Гонщик должен отбыть наказание, чтобы не быть дисквалифицированным BlueFlags = 4 // Наказывать, если машины находятся в 0,7 с в течение долгого времени PassingBeforeLineRoad = 0 // Обгоны до начала круга на рестарте запрещены PitSpeedingAllowance = 0 // Небольшие превышения запрещены PrivateQualifying = 0 // Все Гонщики вместе на трассе или каждый не видит остальных FreezeOrder = 1 // Отмечает порядок Гонщиков немедленно при выезде МБ FinishUnderCaution = 1 // Гонка заканчивается, даже если МБ на трассе TimedRaceNonLeaderLaps = 0 // Сколько кругов можно проехать, если лидер сошел, а гонка уже кончилась
// Safety car threshold multipliers, in other words an adjustment for the sensitivity of the game to calling // full-course cautions. These can be different for road vs. oval courses. Lower numbers result in more // full-course cautions; default=1.0, possible values are 0.01 (very sensitive) and up. Values more than // 5.0 will probably result in no full-course cautions being called by the game (note that there are now // multiplayer admin commands to call cautions). SafetyCarRoadMult=0.67 SafetyCarOvalMult=0.33
// Whether full-course cautions may be called for a spin more than 90 degrees where the driver keeps going. // These can be different for road vs. oval courses. Higher values will result in more full-course cautions // due to these temporary spins; default=0.0, possible values are 0.0-2.0. SpinRoadSeverity=0.00 SpinOvalSeverity=0.01
// Just a general tolerance for very momentary speeding (this value has no particular units); default=4.0, // possible values are 0.0 (not recommended) and up. PitSpeedingAllowance = 0.1
// Whether leading car one lap down can re-gain his lap during a full-course caution. This value can not // only be overridden per-season or per-track, but also in the player file; default=0, // possible values are 0=off, 1=used at ovals only, 2=used at road courses only, 3=used everywhere. LuckyDog = 0
// How many laps must be left for lucky dog to take effect; default = 10, possible values are 0 (meaning it // is always applicable) and up. LuckyDogLapsLeft = 10
// Minimum laps during a full-course yellow; default = 2, possible values are 1 (?) and up ... remember that it // might be useful to override this one in some track GDBs. MinimumYellowLaps = 1
// Additional random yellow laps; default = 1, possible values are 0 and up. RandomYellowLaps = 4
// Whether pits are closed during the first part of the full-course yellow; default=0, possible values 0 or 1. ClosePits = 0
// How many laps the pits remain closed during the first part of the full-course yellow; default=1, possible // values are 1 and up (probably needs to be less than MinimumYellowLaps, though) ... again, it might be useful // to override this one in some track GDBs. PitsClosedLaps = 0
// This is the threshold for the number of yellow flag laps to determine whether the lead-lappers get to // pit before everyone else. Only valid if ClosePits is enabled; default=2, possible values are 0 (never // let leaders pit first) and up. LeadYellowLaps = 3
// Penalty given for getting served on a closed pitlane (meaning that the vehicle entered AFTER the pit was // closed); default=2, possible values are 0=stop/go 1=drivethru 2=longest line. ClosedPitPenalty = 1
// Whether local yellows are shown, which can be different for road vs. oval courses; default=1, possible values 0 or 1. LocalYellowsRoad = 1 LocalYellowsOval = 1
// Private qualifying, which means that everyone is qualifying simultaneously but alone on track. You can // actually still view other cars, but you can only see one participant at a time. This value can be overridden // with a player file entry; default=0, possible values 0 or 1. PrivateQualifying = 0
// Whether penalties add to each other, essentially meaning they can all be served at once; default=0, possible // values 0 or 1. AdditivePenalties = 0
// Number of laps to serve the penalty before being disqualified; default=3, possible values 1 and up. LapsToServePenalty = 5
// Whether passing is allowed on starts and restarts before the start/finish line; default=0, possible values // are 1=passing on right is legal, 2=passing on left is legal, and 3=passing anywhere is legal. PassingBeforeLineOval=0 PassingBeforeLineRoad=0
// Whether order of vehicles is frozen when the full-course yellow is first shown. If necessary, server will // correct the order as people cross the start/finish line; default=0, possible values 0 or 1. FreezeOrder = 1
// Behavior if full-course yellow is active at the end of a race; default=0, possible values are // 0=race finishes normally, 1=finish will be delayed one time only and will allow one lap after the green flag, // 2=finish will be delayed one time only and will allow two laps after the green flag, 3=finish can be delayed // multiple times, with only one lap allowed after the green flag (not sure this option works as expected), // 4=finish can be delayed multiple times, with two laps needed after the green flag. Note that a full-course // yellow called on the very last lap will NOT currently delay the finish. Also note that this feature does // not work for timed races. FinishUnderCaution = 0
// Whether caution laps are counted towards the total number of laps; default=0, possible values 0 or 1. CountCautionLaps = 1
// Whether restarts are double-file and how many laps left are required to do so; default=0, possible values // are 0=off, 1+=laps left required to convert to double file. DoubleFileRestarts=0
// Control over what changes can be made between qualifying and race. This value can be overridden through // the player file; default=0, possible values are 0=no restrictions, 1=restrictions apply, 2=restrictions // apply as long as it doesn't rain in qualifying or afterwards (and no that doesn't mean rain is implemented // yet, sorry). ParcFerme = 0
// Whether fuel level remains the same (only if parc ferme is applicable). In general, this value specifies // what fraction of the qualifying session is reached before fuel usage becomes "free"; default=0.0, possible // values are 0.0-1.0, where 0.0 indicates fuel level is always free, 0.5 would mean fuel level at the halfway // point of qualifying will be used to start the race, and 1.0 means fuel level at the end of qualifying will // be used to start the race (and no refueling allowed during qualifying). ParcFermeFuel = 0.0
// How many of the top qualifiers have to keep their used tires on for the race (only if parc ferme is applicable); // default=0, possible values are 0 and up (300 recommended if everybody has to keep their used tires). ParcFermeTires = 10
// Whether setup used during qualifying must be used during the race (only if parc ferme is applicable), except // for the RFM/season/GDB or PLR file "FreeSettings"; default=1, possible values 0 or 1. ParcFermeSetup = 1
// Settings that are free to be changed regardless of fixed or parc ferme setup. This can be overridden by the // player file. You must add the values of each setting that drivers are free to change: // 1 = steering lock // 2 = brake pressure // 4 = starting fuel // 8 = fuel strategy // 16 = tire compound // 32 = brake bias // 64 = front wing // 128 = engine settings (rev limit, boost, and engine braking) // For example, the default free settings are: steering lock (1) + brake pressure (2) + fuel strategy (8) = 11. // Possible values are -1 (use default value) up to 255 (which equals 1+2+4+8+16+32+64+128). FreeSettings = 0
// How blue flags are used. This value can be overridden through the player file; default=3, possible values // are: 0=no blue flags, 1=show but never penalize for not moving over, 2=show and penalize if necessary for // vehicles withing 0.3 seconds, 3=0.5 seconds, 4=0.7 seconds, 5=0.9 seconds, 6=1.1 seconds. BlueFlags = 4
// Method to end timed races. Previous releases of rFactor (versions 1.070 and before) gave the checkered flag to // any vehicle that crossed the start/finish line after time ran out. The new default behavior is to wait until // the leader crosses the start/finish line before waving the checkered flag. However, in the case that the // leader has crashed out but is multiple laps ahead of the second-place vehicle, there needs to be a fail-safe // case. This value defines how many laps non-leaders can complete after time runs out before being given the // checkered flag; default=2 (which means that, in most normal circumstances, the checkered flag will be given // when the leader crosses the s/f line), possible values are 1 (which would be the original rFactor behavior) or // any positive integer. TimedRaceNonLeaderLaps = 2 }
|
| |
| |